Η Meta σχεδιάζει να εφαρμόσει νέους κανονισμούς σχετικά με το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI σε όλες τις πλατφόρμες της, όπως το Facebook, το Instagram και τα νήματα, όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στο ιστολόγιο της εταιρείας στις 6 Ιανουαρίου. Τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των αυξανόμενων ανησυχιών σχετικά με την αυθεντικότητα και τη διαφάνεια του ψηφιακού περιεχομένου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, κάθε περιεχόμενο που αναγνωρίζεται ως παραγόμενο με τεχνητή νοημοσύνη, είτε μέσω μεταδεδομένων είτε μέσω σκόπιμης υδατογράφησης, θα επισημαίνεται ορατά. Επιπλέον, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να επισημαίνουν το μη επισημασμένο περιεχόμενο για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι έχει παραχθεί από τεχνητή νοημοσύνη, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στην κοινότητα να συμβάλει στις προσπάθειες συγκράτησης του περιεχομένου.
Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει την εξελισσόμενη προσέγγιση της Meta για τη συγκράτηση περιεχομένου, που θυμίζει τις προηγούμενες πρακτικές της πριν από την εμφάνιση του περιεχομένου που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη. Δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να αναφέρουν παραβιάσεις και εξασφαλίζοντας διαφάνεια στην επισήμανση περιεχομένου, η Meta στοχεύει στη διατήρηση της ακεραιότητας των πλατφορμών της.
Με το βλέμμα στραμμένο στο 2024, η Meta αξιοποιεί την τεράστια βάση χρηστών της για να ενισχύσει τις δυνατότητες μετριασμού περιεχομένου. Δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να επισημαίνουν περιεχόμενο που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη, η Meta αξιοποιεί τη δύναμη του crowdsourcing για να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες προκλήσεις στην αυθεντικότητα του ψηφιακού περιεχομένου.
Σύμφωνα με την ανάρτηση στο ιστολόγιο:
“Θα απαιτήσουμε από τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν αυτό το εργαλείο αποκάλυψης και επισήμανσης όταν δημοσιεύουν οργανικό περιεχόμενο με φωτορεαλιστικό βίντεο ή ρεαλιστικό ήχο που έχει δημιουργηθεί ή τροποποιηθεί ψηφιακά, και ενδέχεται να επιβάλλουμε κυρώσεις εάν δεν το πράξουν”.
Βελτίωση της ανίχνευσης περιεχομένου που παράγεται με τεχνητή νοημοσύνη
Οι δημιουργοί που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της Meta θα πρέπει να επισημαίνουν το περιεχόμενό τους ως περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη για να αποφύγουν πιθανές επιπτώσεις. Ενώ η Meta εφαρμόζει υδατοσήμανση και επισήμανση για το περιεχόμενο που παράγεται με τη χρήση των εργαλείων της, αναγνωρίζει τους περιορισμούς στον εντοπισμό περιεχομένου ήχου και βίντεο που παράγεται από Τεχνητή Νοημοσύνη σε κλίμακα.
Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, η Meta συνεργάζεται με βιομηχανικούς εταίρους όπως η Google, η OpenAI, η Microsoft, η Adobe, η Midjourney και η Shutterstock. Μαζί, επιδιώκουν να αναπτύξουν μεθόδους για την ανίχνευση αόρατων υδατογραφήματα και την ενίσχυση της επαλήθευσης της αυθεντικότητας του περιεχομένου.
Ωστόσο, η Meta αναγνωρίζει τους σημερινούς περιορισμούς στην ανίχνευση περιεχομένου ήχου και βίντεο που παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας deepfake, σε κλίμακα. Αυτό υπογραμμίζει τις συνεχιζόμενες προσπάθειες που απαιτούνται για την αντιμετώπιση του εξελισσόμενου τοπίου της αυθεντικότητας και της ακεραιότητας του ψηφιακού περιεχομένου.